Змінилася наша адреса. Нова адреса вул. Книжна 1Ж, другий поверх.
Детальніше
phone-icon
097 227 99 11 Замовити дзвінок

Необхідні дії для заміни поворотного кулака BMW E90

Необхідні дії для заміни поворотного кулака BMW E90:

Крок 1: Зніміть гальма

Підніміть передню частину автомобіля домкратом і поставте його на підставку. Потім використовуйте 17-міліметрову головку, щоб відкрутити болти. Після цього приступайте до зняття гальм.

Використовуйте гніздо з шестигранною головкою 6 мм, щоб видалити установчий гвинт, який кріпить ротор до втулки. Існує досить висока ймовірність того, що ви зіткнетеся із застряглим установочним гвинтом, якщо ви живете в регіоні, що має справу з корозією. Однак гвинти досить м’які, тому у вас не повинно виникнути проблем із висвердлюванням, якщо ви знімете головку.

Потім використовуйте 18-міліметровий гніздо, щоб від’єднати болти кріплення супорта від кулака. Тут вам знадобиться 18-міліметрова поворотна головка, якщо ви використовуєте ударний гайковий ключ для видалення болтів. Відкрутивши болти, зніміть супорт із ротора та повісьте його подалі.

Коли ви знімаєте супорт, не дозволяйте йому висіти на гальмівній магістралі. Вага супорта створюватиме значне навантаження на гумову лінію та може спричинити її розрив. Використовуйте шини-блискавки, дротяні вішалки для одягу або вішалки для штангенциркуля, наведені вище, щоб повісити штангенциркуль.

Зніміть ротор із втулки та відкладіть його. Потім скористайтеся 10-мм гніздом, щоб відкрутити болти кріплення пилозахисного екрана. 

 

Крок 2: Від'єднайте важелі керування

По-перше, скористайтеся головкою T30 Torx, щоб вийняти датчик швидкості колеса із задньої частини кулака. 

Відкрутіть болт і витягніть датчик із кулака. Ви можете дозволити датчику бовтатися, але переконайтеся, що він безпечний. Після цього зніміть гайки двох важелів і наконечника рульової тяги. Для всіх них потрібен довгий гайковий ключ на 21 мм або насадка на 21 мм. 

Велика ймовірність, що гайки почнуть крутити шпильку кульового шарніра. Тримайте шпильку за допомогою гнізда T40 Torx і закрутіть гайку гайковим ключем на 21 мм. 

Кульовий шарнір наконечника рульової тяги та кульовий шарнір упорного важеля мають конусоподібну посадку в кулак, а дорожній бруд і корозія можуть перешкодити відокремленню кульових шарнірів від кулака. Використовуйте молоток для шпильки кульового шарніра або інструмент для розділення кульового шарніра, щоб звільнити їх від кулака.  

 

У вас можуть виникнути проблеми з від’єднанням пальця руки від суглоба. Це пояснюється тим, що внутрішня втулка важеля є гумовою і закручується на висоті дорожнього просвіту, щоб запобігти заклинюванню, тому рука перебуває під напругою, поки підвіска висить. Використовуйте гайковий ключ на 18 мм і торцеву головку на 18 мм, щоб послабити внутрішній болт носка та зняти напругу з внутрішньої втулки. 

 

Крок 3: Зніміть кісточку

На цьому етапі роботи затискний болт стійки є останньою деталлю, яка утримує кулак на підвісці. Шарнір може зісковзнути зі стійки, коли ви відкручуєте болт, тому підтримайте його домкратом або вільно вставте крізь нього один із кульових шарнірів і накрутіть гайку на кілька обертів. 

Після цього скористайтеся гайковим ключем на 18 мм і головним торцем на 18 мм, щоб вийняти затискний болт із кулака. Коли ви знімете болт, кронштейн датчика швидкості колеса відірветься разом з ним. Відкладіть його, щоб використовувати на новому суглобі. 

Потім використовуйте гніздо розсувного шпинделя, щоб розвести кулак навколо опори. Помістіть гніздо в кулак і поверніть його на 90°. Від’єднайте тріскачку від роз’єму, а потім зніміть кулак зі стійки. Якщо він все ще не хоче зісковзнути зі стійки, зробіть кілька любовних ударів молотком. 

 

Крок 4: Підготуйте та встановіть новий шарнір

Покладіть старий кулак на робочу поверхню та за допомогою 18-міліметрового гнізда вийміть чотири болти підшипника колеса із задньої частини кулака. 

Потім поставте новий кулак на робочу поверхню та встановіть підшипник колеса. На жаль, колісні підшипники є типовою точкою поломки цих шасі, тож тепер у вас є шанс замінити їх новими. У будь-якому випадку помістіть вузол підшипника/ступиці на новий шарнір і закрутіть нові болти. Закрутіть нові болти вручну, перш ніж використовувати 18-мм гніздо, щоб закрутити болти до 110 Нм.

Потім використовуйте розширювач на новому кулаку. Розведіть суглоб і залиште гніздо на місці, як і раніше. Перед встановленням поворотного кулака очистіть корпус стійки ганчіркою та трохи очистіть гальма. Очищення його зараз забезпечить легшу установку та менше утворення корозії пізніше. Потім посуньте кулак у положення на стійці. 

Потім зверніть увагу на оброблену виїмку на передній стороні кулака. Вирівняйте цю виїмку з виступом на стійці, щоб переконатися, що кулак знаходиться в правильному положенні. Після того як ви поставили кулак на стійку, проведіть крізь нього кульовий шарнір тяги та вільно накрутіть гайку. Це підтримуватиме кулак під час встановлення. 

Посуньте його на стійку, використовуючи удар, щоб переконати його піднятися на останні кілька міліметрів, якщо він не працює. Потім, коли ви вважаєте, що він на місці, встановіть важелі керування та наконечник рульової тяги в кулак. Щоб запобігти випаданню, натягніть їх гайки. 

Переконайтеся, що оброблений паз востаннє збігається з виступом стійки, перш ніж використовувати тріскачку, щоб вийняти гніздо розсунення кулака. Зніміть гніздо та вставте затискний болт у його отвір. Потім надіньте кронштейн датчика швидкості колеса перед тим, як накрутити гайку затискного болта. 

Утримуйте головку болта гайковим ключем на 18 мм, використовуючи головку на 18 мм, щоб затягнути гайку до 81 Нм. 

 

Крок 5: Закріпіть важелі керування

Якщо ви ще цього не зробили, встановіть два важелі керування та кінець рульової тяги на кулак. Накрутіть на гайки вручну, щоб уникнути перехресного нарізування. Потім використовуйте гайковий ключ на 21 мм, щоб затягнути гайки. Утримуйте шпильку кульового шарніра гніздом T40 Torx, якщо гайка захопить різьбу та почне обертати шпильку. 

Затягніть усі гайки, перш ніж використовувати 21-мм головку, щоб затягнути гайки до 175 Нм. 

Потім знову встановіть датчик швидкості колеса. Просуньте дріт назад у кронштейн на затискному болті перед тим, як встановлювати датчик у кулак. Закрутіть болт датчика, перш ніж використовувати гніздо T30 Torx для затягування болта. 

Нарешті, повторно затягніть внутрішній болт носка. Використовуйте домкрат під кулаком, щоб підняти підвіску на висоту. Потім скористайтеся гайковим ключем на 18 мм, щоб протистояти голівці болта, використовуючи головку на 18 мм, щоб затягнути гайку. 

BMW використовує два різних класи болтів для внутрішнього кріплення рукоятки. Якщо головка болта показує «8,8», затягніть гайку до 68 Нм плюс ще 90° повороту. Якщо на болті зазначено «10.9», затягніть гайку до 100 Нм плюс 90°.

 

Крок 6: Встановіть гальма

Коли все позаду втулки застебнуто, починайте встановлювати гальма. Спочатку знову встановіть пилозахисний кожух на кулак. Закрутіть його три кріпильні болти вручну, щоб запобігти перехресному нарізанню. Потім затягніть болти 10-мм головкою. 

Після цього встановіть гальмівний ротор. Закрутіть установчий гвинт перед тим, як затягнути його за допомогою гнізда з шестигранною насадкою 7 мм, щоб закріпити ротор на втулці. Потім зніміть супорт із підвіски та встановіть його на ротор. 

Вкрутіть два кріпильні болти супорта перед використанням 18-мм гнізда, щоб закрутити їх до 110 Нм.